FAQ – HYPPIGT STILLEDE SPØRGSMÅL
FØR ARRANGEMENTET
HVORDAN BEKRÆFTER JEG AFTALEN?
Når opgaven er endeligt defineret, sender vi dig et konkret tilbud sammen med nogle helt faktuelle spørgsmål om dit arrangement. Blandt andet den præcise adresse. Du bekræfter aftalen ved at svare på spørgsmålene, hvorefter vi mailer den endelige bekræftelse tilbage til dig.
KAN JEG ÆNDRER I AFTALEN EFTER AT JEG HAR BEKRÆFTET BESTILLINGEN?
Ja.
Når du har bekræftet aftalen, kan du justere antallet af gæster med hele 20 % af det oprindelige antal helt frem til 10 dage før dit arrangement. Hvis du vil ændre, skal du sende en mail til kontakt@bartenderbar.dk. Så sender vi en opdateret aftale til dig i løbet af få timer.
SKAL JEG FORBEREDE NOGET INDEN ARRANGEMENTET?
Nej.
En af de helt store fordele ved vores bemandede cocktailbarer er netop, at vi leverer en totalløsning og står for alt, hvad der har med baren at gøre.
Kan det lade sig gøre, foretrækker vi, at baren er placeret op ad en væg, så vi kan placere glas og ingredienser bag baren, uden det ser rodet ud. Vi skal kun have adgang til strøm, når nogle af cocktailsene skal mikses. Som eksempelvis strawberry daiquiri.
HVEM ER BARTENDERNE?
Alle vores bartendere skal have erfaring fra andre barer, før vi kan lave en kontrakt med dem. Herefter deltager de i vores tredages interne kursus. Her sikrer vi dels, at de kan lave alle cocktails ud fra de traditionelle opskrifter, som vi bruger, og dels at de får styr på vores særlige procedurer ved at flytte en bar til en ny adresse – for hver opgave. For netop den del adskiller sig markant fra at møde ind som bartender i en traditionel bar ude i byen.
Vi har en ligelig fordeling af mandlige og kvindelige bartendere.
HVORDAN FOREGÅR BETALINGEN?
Laver vi en aftale mindre end en måned før festen, sender vi én faktura på det samlede beløb, som du skal betale i løbet af 8 dage.
Er der mere end en måned til festen, deler vi regningen i to. Her betaler du første halvdel i løbet af 8 dage og den resterende halvdel senest 10 dage før festen.
HVORDAN VED JEG AT I HAR MODTAGET MIN BETALING?
Hvis du ikke hører fra os, betyder det at alt er som det skal være – ellers kontakter vi dig på telefon, e-mail eller sms.
HVILKE COCKTAILS MEDBRINGER I TIL ARRANGEMENTET?
Vi tilbyder, som standard, et udvalg på 6 forskellige cocktails. De mest efterspurgte er bramle, mojito, gin hass, dark ‘n’ stormy, moscow mule og white russian. Så dem anbefaler vi, hvis du ikke selv har nogle konkrete ønsker.
På vores cocktail kort er ikke mindre end 34 klassiske cocktails, så foretrækker du andre, kan det selvfølgelig også lade sig gøre.
Vi supplerer gerne med et fadølsanlæg. Læs i øvrigt mere om tilvalgsmuligheder i næste boks.
TILVALGSMULIGHEDER
HVILKE TILVALG KAN JEG BESTILLE?
Fadølsanlæg, kulsyre & fadølsfustager
Du kan supplere cocktailbaren med flere kendte øl fra vores fadølsanlæg.
Premium spiritus (Hendricks, Havana 7 års rom o.lign)
Når vi ikke aftaler andet, mikser vi dine cocktails af spiritus af klassiske standarder. Foretrækker du premium spiritus som Hendricks Gin, Havana Club 7 års Rom mm., kan vi opgradere mærkerne mod merbetaling.
Flere bartendere
Når vi sender et tilbud til dig, har vi indregnet det antal bartendere, som vil passe til et arrangement som dit. Hvis du ønsker mere nærvær eller endnu hurtigere betjening i baren, sender vi gerne flere bartendere med op gaven.
Vælg farve på bardisk
Du kan vælge om baren skal være hvid eller sort.
Større cocktailkort
Hvis du gerne vil tilbyde dine gæster mere end de 6 cocktails, vi anbefaler, kan vi udvide cocktailkortet. Oftest supplerer kunderne med 2 eller 4 cocktails, når de vil tilbyde flere cocktailvarianter.
Shots
Som supplement kan vi også forberede klassiske shot.
DJ med lyd og lysudstyr
Har du endnu ikke lavet en aftale om musik til festen kan vores søsterselskab lej-en-dj.dk levere en samlet professionel løsning, der består af en erfaren DJ med lyd og lysudstyr.
PÅ DAGEN
HVORNÅR KOMMER I?
Oftest ankommer vi en time før det aftalte starttidspunkt. Ved fester med flere hundrede gæster eller når vi aftaler andet med dig, kommer vi før.
Nogle gange deler vi opgaven, så et par chauffører kommer på forhånd og sætter alt vores udstyr klar i festlokalet. Andre gange har bartenderne det hele med.
HVOR MEGET PLADS SKAL JEG SØRGE FOR?
Hvis vi ikke har aftalt andet, må du gerne reservere 5-8 m2 til bar og arbejdsområde.
Helst op ad en væg.
Medmindre vi gør opmærksom på det, har vi ikke brug for stikkontakter.
HVAD GØR JEG, HVIS JEG VIL AT FORLÆNGE SERVERINGEN PÅ AFTENEN?
Du kan altid forlænge dit arrangement. Det koster 100 kr. pr. gæst i timen inkl. moms., og efterfølgende sender vi dig en mail med den supplerende faktura.
KAN JEG TILBYDE MINE GÆSTER ALKOHOLFRIE COCKTAILS?
Vi sørger altid for at tilbyde alkoholfrie cocktails (virgin) til de gæster, som ikke drikker spiritus. Oftest børn, gravide eller gæster, der skal køre hjem.
Vi laver de alkoholfrie cocktails magen til dem på cocktailkortet og tilføjer lidt ekstra ingredienser som sirup, frugt el.lign. for at kompensere smagen for den manglende spiritus. Gæster, der ikke drikker spiritus, tæller også med i det samlede antal gæster.
EFTER ARRANGEMENTET
HVORDAN KAN JEG GIVE FEEDBACK PÅ MIN OPLEVELSE AF BARTENDERBAR?
For at vi kan blive ved med at leve op til vores gode navn og rygte, er vi altid meget interesserede i at høre fra dig bagefter.
Derfor sender vi en opfølgningsmail efter din fest, hvor vi spørger, hvordan du vurderer bartenderne, de forskellige cocktails og den samlede serviceoplevelse.